Honki Kite

Küberit.

Animacja reklamowa
3D prezentująca
technologię druku
cyfrowego Küberit.

Wyzwanie.

Küberit jest wiodącym na świecie producentem podłogowych profili aluminiowych. Znakomite właściwości materiałowe nie zawsze idą w parze z oczekiwaniami kolorystycznymi klienta. Bywają sytuacje, w których klient życzy sobie, aby łączenia powierzchni profilami aluminiowymi były w kolorze użytych na podłodze materiałów.



Profile aluminiowe produkowane przez firmę Küberit w zależności od upodobań klienta mogą mieć dowolne kolory. Umożliwia to technologia Küberit Digitaldruck, która rozwiązuje problem estetyczny, zachowując jednocześnie wysoką jakość i właściwości profili aluminiowych.

Cel.

Prezentacja korzyści i możliwości technologii Küberit Digitaldruck.

Rozwiązanie.

Najprostszym rozwiązaniem na wyjaśnienie i pokazanie możliwości nadruku cyfrowego na profilach aluminiowych okazała się animacja reklamowa. Krótka, kolorowa, dynamiczna i przyciągająca uwagę klienta. Aby była prosta w odbiorze i zarazem efektowna, połączyliśmy kilka styli i kilka technik graficznych i animacyjnych. Wykorzystaliśmy w projekcie animację łączącą rysunek, wizualizacje 3D i zdjęcia. Ponieważ odbiorcami animacji reklamowej są klienci końcowi (tzw. inwestorzy), w przygotowanej animacji wskazaliśmy na aspekt technologii, ale z nastawieniem na jej zastosowanie w konkretnej, inspirującej przestrzeni. Pokazaliśmy zastosowanie, możliwości i dostępność oferowanego rozwiązania.

Nasza rola:

  • scenariusz
  • storyboard
  • projekt graficzny
  • rysunki 2D z elementami 3D
  • animacja 2D z elementami 3D
  • wsparcie marketingowe
Honki Kite

Przygotowanie animacji reklamowej krok po kroku..

Wielu z Was wie, czym jest animacja, lubi filmy reklamowe i promocyjne, ciekawi go motion design, ale nie zdaje sobie sprawy, jak produkcja animacji jest złożona. Realizacja animacji reklamowej to wyzwanie związane z koniecznością zaspokojenia potrzeb:

- wyróżnienia się spośród konkurencji bliższej i dalszej,
- przyciągnięcia uwagi klientów i namówienia ich do interakcji,
- zaspokojenia wizji klienta, tych marketingowych i stylistycznych,
- wpisania się w obecną stylistykę i sposób komunikacji z klientami.

Proces przygotowania animacji ma swoją specyfikę, niemniej jak w każdym projekcie w fazie wstępnej (etap pierwszy) określamy Briefie, jakie są cele biznesowe projektu, kontekst biznesowy i stylistyczny projektu opisujemy, do czego ma służyć. Konieczne jest równie określenie, w jakich mediach ma funkcjonować i na koniec określamy budżet projektu na jego przygotowanie i promocję. Każdy z wymienionych elementów jest istotny, ponieważ wpływa na wybór techniki animacji reklamowej oraz zespół zaangażowany po stronie agencji. W przypadku animacji reklamowej Küberit Digitaldruck otrzymaliśmy komplet wytycznych i przystąpiliśmy do poszukiwania stylu, który z jednej strony będzie wpisywał się w klimat firmy, a z drugiej nada mu odrobinę lekkości i dynamiki.

Na drugim etapie prac przystąpiliśmy do przygotowania scenariusza animacji oraz storyboardów, na których pokazaliśmy kluczowe sceny (klatki) animacji. Na tym etapie proponujemy klientowi również stylistykę przyszłej animacji. 

Na etapie trzecim projekt nabiera już rumieńców klient, oglądając animatik, czyli uproszczoną animację pod względem jakościowym i nie musi już sobie wyobrażać, co dla niego przygotowujemy. Widzi na własne oczy jak spot reklamowy, czy inaczej film reklamowy będzie wyglądał i jaki się będzie animował. Ponieważ w przypadku animacji reklamowej dla Küberit poza kilkoma drobiazgami uwag nie było, płynnie przeszliśmy do etapu dopracowywania animacji i rozpoczęcia postprodukcji.

Ostatni etap to montaż animacji, czyli dodanie podkładu muzycznego, poprawa kolorów, jeśli wybrane sceny tego wymagają, dodanie wersji językowych i przygotowanie dla klienta określonych w umowie formatów.

Kontakt