Honki Kite

Küberit.

Animacja reklamowa
3D prezentująca
technologię druku
cyfrowego Küberit.

Wyzwanie.

Küberit jest wiodącym na świecie producentem podłogowych profili aluminiowych. Znakomite właściwości materiałowe nie zawsze idą w parze z oczekiwaniami kolorystycznymi dotyczącymi produktu. Są sytuacje, w których klient życzy sobie, aby łączenia powierzchni profilami aluminiowymi były w kolorze użytych na podłodze materiałów. Odpowiedzią na taką potrzebę klienta jest technologia Küberit Digitaldruck, która rozwiązuje problem estetyczny, zachowując jednocześnie wysoką jakość i właściwości profili aluminiowych.

Cel.

Prezentacja możliwości i korzyści zastosowania technologii Küberit Digitaldruck.

Rozwiązanie.

Mając na uwadze grupę docelową oraz zdefiniowane potrzeby klienta zdecydowaliśmy się na przygotowanie animacji reklamowej.

Animacja reklamowa podstawy

Animacja jest jedną ze sztuk wizualnych, polegająca na łączeniu statycznych obrazów w taki sposób, aby imitowały ruch. Wyróżniamy kilkanaście typów animacji, najpopularniejsze to:
- animacja rysunkowa (2D),
- animacja lalkowa,
- animacja plastelinowa,
- animacja 3D,
- animacja materiałów sypkich,
- animacja poklatkowa.



Część technik animacji wykorzystuje połączenie świata analogowego i cyfrowego np. animacja plastelinowa lub materiałów sypkich. My skorzystaliśmy z techniki animacji rysunkowej i animacji 3D. Obie techniki wykonywane są z wykorzystaniem specjalistycznego oprogramowania.

Zastosowanie animacji reklamowej

Naturalnym środowiskiem do prezentacji reklam jeszcze kilka lat temu były telewizja, kino, targi i szkolenia lub DOOH (Digital out-of-home). Dziś  dołączyły do tego media cyfrowe, a szczególnie platformy społecznościowe takie jak YouTube, Instagram czy TikTok. Animacja reklamowa przygotowana dla firmy Kuberit dedykowana jest pod YouTube oraz ekrany stosowane w DOOH.

Nasza rola:

  • scenariusz
  • storyboard
  • projekt graficzny
  • rysunki 2D z elementami 3D
  • animacja 2D z elementami 3D
  • wsparcie marketingowe
Honki Kite

Zobacz animację reklamową na kanale YouTube Honki Multimedia.

Atuty animacji reklamowej

Każdy z Was spotkał się  z animacjami lub inaczej kreskówkami bajek w dzieciństwie. To z pewnością wdzięczna i przyjemnie kojarząca się  forma animacji. Pozytywne nastawienie do tej formy sztuki to jej niewątpliwy atut. Najlepsze animacje reklamowe łączą sztukę animacji i perswazji w jednym. Prezentują i komunikują treści w sposób efektowny i efektywny zarazem. Jeśli jeden obraz wart jest tysiąc słów to obraz animowany milion.

Cele uzupełniające animacji reklamowej

Cel animacji reklamowej dla Küberit poznaliście, przy jego okazji realizowane są  również cele uzupełniające:
- wsparcie sprzedaży w sieciach handlowych,
- pozyskanie młodszych odbiorców produktów,
- dopasowanie się do obecnych trendów w komunikacji,
- wyróżnienia się spośród konkurencji działaniami z zakresu inbound marketingu,
- przyciągnięcie uwagi klientów i namówienie ich do interakcji (content marketing),
- prezentacja Küberit jako innowacyjnego dostawcę  produktów podłogowych

Animacja reklamowa Küberit Digitaldruck

Założenia stylistyczne i komunikacyjne jakie nam przyświecały to przygotowanie krótkiej, kolorowej, dynamicznej i przyciągającej uwagę klienta formy. Aby była prosta w odbiorze i zarazem efektowna, połączyliśmy w projekcie animację rysunkową, wizualizacje 3D i zdjęcia. Ponieważ odbiorcami animacji reklamowej są klienci końcowi (tzw. inwestorzy), w przygotowanej animacji wskazaliśmy na aspekt technologii, ale z nastawieniem na jej zastosowanie w konkretnej, inspirującej przestrzeni. Pokazaliśmy zastosowanie profili na fotorealistycznej podłodze oraz zaprezentowaliśmy ich możliwości kolorystyczne.

Przygotowanie animacji reklamowej krok po kroku

Proces przygotowania animacji składa się z kilku kroków i nie różni się w swojej podstawie od innych projektów mających na celu wsparcie biznesu. Podzielić  go można na następujące etapy:
- opis celu, kontekstu, grupy odbiorców i miejsc zastosowania (publikacji) – etap ten często opisany jest w Briefie klienta,
- przygotowanie scenariusza animacji – tu rozpoczyna się praca kreatywna i konsultacje merytoryczne z klientem,
- opracowanie storyboardu na bazie scenariusza – to faza wstępna prezentacji scen w formie uproszczonych rysunków lub makiet funkcjonalnych,
- projekty graficzne kluczowych scen animacji – na tym etapie prezentowany jest styl animacji, pokazane są charaktery postaci, zamarkowane są efekty przejść pomiędzy scenami,
- przygotowanie animatiku, czyli animacji niskiej jakości - na tym etapie projekt nabiera już rumieńców, klient oglądając animatik, czyli uproszczoną animację pod względem jakościowym, nie musi już sobie wyobrażać, co dla niego przygotowujemy. Widzi na własne oczy jak spot reklamowy, inaczej film reklamowy będzie wyglądał i jak się będzie animował,
- prezentacja animacji w docelowej jakości to najprzyjemniejsza część prac, czyli zbliżamy się do upragnionego finału,
- postprodukcja – to ostateczny montaż animacji, dodajemy podkład muzyczny, dodajemy wersje językowe i przygotowujemy dla klienta określone w umowie formaty animacji.

Zespół przygotowujący animację reklamową

Zdarzają się sytuacje, w których animację reklamową wykonuje jedna osoba, ale również takie, gdzie zaangażowany jest zespół kilkunastoosobowy. Wiele zależy od umiejętności zespołu i zastosowanych technik animacji. W Honki projekt animacji reklamowej realizowany jest przez zespół o kilku specjalnościach:
- project manager – odpowiada za realizację projektu z nastawieniem na realizację celu klienta,
- ilustrator lub grafik – odpowiada za sferę estetyczną,
- animator 2D lub animator 3D – odpowiada za animację obrazu i wspomaga ilustratora lub grafika w rozumieniu specyfiki obrazu animowanego,
- copywriter – odpowiada za sferę treści, od scenariusza po teksty użyte w animacji,
- kompozytor – odpowiada za udźwiękowienie animacji,
- quality manager – bierze udział jako kontroler każdego z etapów produkcji, to najczęściej osoba o największym doświadczeniu w produkcjach komercyjnych.

Efekt prac

Animacja prezentująca technologię Digitaldruck była pierwszą animacją przygotowaną dla firmy Küberit. Do dziś przygotowaliśmy ich kilkadziesiąt, można więc powiedzieć, że ten projekt był przepustką do wieloletniej współpracy, co nas niezmiernie cieszy i daje ogromną  satysfakcję.

Promocja animacji 3D

Mając na uwadze, że nasze produkcje mają przede wszystkim wspierać biznes klienta, mogą oni liczyć na nasze wsparcie w zakresie profesjonalnej publikacji i promocji przygotowanych animacji. Specjalnie powołany do tego zadania zespół Honki Search, zajmuje się:
- prowadzeniem i promocją kanałów na YouTube,
- optymalizacją istniejących kanałów YouTube,
- promocją filmów w wyszukiwarce Google i YouTube,
- reklamą w mediach społecznościowych.

Poza promocją w Internecie wspieramy klientów w tworzeniu interaktywnych stoisk targowych z wykorzystaniem przygotowanych animacji oraz filmów.

Kontakt