W organizacjach małych i dużych jakość pracy zależy od współpracy poszczególnych osób i działów firmy. Dbając o satysfakcję klienta zewnętrznego (klienci) i wewnętrznego (pracownicy), kadra zarządzająca lub działy kadr weryfikują poziom zadowolenia ze współpracy ludzi w ramach organizacji i działów realizując anonimowe badania ankietowe.
Badanie satysfakcji klienta wewnętrznego z ang. Team Spirit Survey.
Jedną z najbardziej efektywnych metod badań marketingowych jest badanie ankietowe online. Taką właśnie metodę badawczą zastosowaliśmy, aby uzyskać dużą ilość wypełnionych kwestionariuszy od pracowników firmy Santander Fundusze Inwestycyjne. Oprogramowanie internetowe do badań ankietowych ze względu na dużą liczbę pytań, formularzy i urządzeń, na jakich jest realizowane, musi być maksymalnie użyteczne, działać na systemach Windows i macOS oraz być bezpieczne. Kluczem do sukcesu jest również komunikacja między klientem, firmą badawczą a wykonawcą (my). Na swoje barki wzięliśmy wsparcie respondentów, którzy dzwonią lub piszą nie tylko z problemami technicznymi. Rozmowa z końcowymi użytkownikami badania, to dla nas okazja do poznania ich potrzeb, środowiska informatycznego z jakiego korzystają i rozwiązania ewentualnych problemów.
Aby pogodzić oczekiwania klienta z budżetem i terminem uruchomienia, zdecydowaliśmy się na przygotowanie badania jako dedykowanej aplikacji web z responsywnym interfejsem. Myśląc przede wszystkim o użytkowniku aplikacji, przygotowaliśmy kluczowe widoki interfejsu w formie interaktywnych makiet funkcjonalnych (prototypów) desktopowych i mobilnych. W ten sposób klient miał okazję „na żywo” poznać logikę działania aplikacji i łatwość obsługi interfejsu ankiety online.
W projektach badawczych opartych o kwestionariusz ankiety poza użytecznością, wyzwaniem dla twórców jest precyzyjna walidacja pól formularzy. Aby mieć dokładny obraz tego, jak poruszać się będzie użytkownik podczas wypełniania ankiety, ścieżkę użytkownika wraz z opcjami podpowiedzi opisaliśmy w dokumentacji wdrożeniowej.
Badanie miało kilka etapów. Na każdym z etapów przygotowywaliśmy raport z ankiety. Statystyki zawarte w raporcie, stanowiły podstawę do podejmowania decyzji dotyczącej przebiegu badania.
W projekcie skorzystaliśmy z metodyk zwinnych, stosując je zgodnie z dobrymi praktykami. Oprogramowanie ankiety zrealizowane przez zespół Honki Software House.